meld u aan voor de nieuwsflits

Werken bij Istimewa Elektro?

Het in stand houden van, monitoren en informeren over de toestand van het W/E/IA Areaal van objecten gelegen over, in en langs de Brabantse en Midden Limburgse kanalen

Na 4 jaar weggeweest te zijn kreeg Istimewa Elektro vorig jaar TB 2020 weer gegund vanuit Rijkswaterstaat PPO. Intern werd razend enthousiast gereageerd! TB 2020 is een interne werknaam. Officieel is de projectnaam wat langer namelijk: ‘het in stand houden van, monitoren en informeren over de toestand van het W/E/IA Areaal van objecten gelegen over, in en langs de Brabantse en Midden Limburgse kanalen’, een mond vol vandaar dat wij kozen voor de ‘werknaam’ TB2020. Projectmanager Jos Thijs vertelt er alles over.

FLUOR EN ISTIMEWA ELEKTRO: MEER KENNIS DOOR SAMEN TE WERKEN

Jos Thijs, afkomstig van Fluor, werd aangesteld als projectmanager. Jos voert deze opdracht voor Istimewa Elektro uit, dit voor 24 à 32 uur per week. Ook heeft hij nog enkele andere projecten binnen Fluor.
Jos is eindverantwoordelijk voor TB2020 en ziet erop toe dat de werkzaamheden worden uitgevoerd conform het contract binnen de kaders die vooraf zijn gesteld aan veiligheid, kwaliteit, planning en budget. Tevens is hij aanspreekpunt voor de opdrachtgever. 

Jos zijn eigen woorden over dit project zijn: “Dit is een leuk project, omdat het naast een uitdagend areaal (erg uitgestrekt en meer dan 240 objecten) niet alleen bestaat uit het uitvoeren van het reguliere onderhoud, maar ook uit het implementeren van diverse noodzakelijk wijzigingen. Risicogestuurd onderhoud is in dit project erg belangrijk en het is onze taak om de opdrachtgever zo goed mogelijk te informeren over de toestand van het areaal en eventuele noodzakelijk renovaties en verbeteringen tijdens de looptijd van het contract te realiseren”.

HET ONDERHOUDSCONTRACT, DE LOCATIES EN DE WERKZAAMHEDEN

Het project ging 6 januari 2020 van start met een transitieperiode. In deze periode brengen ze de conditie in kaart, doen areaal kennis op, worden afwijkingen geregistreerd en zullen de door RWS aangedragen risico’s geverifieerd en aangevuld worden. Het doel van deze transitieperiode is om goed gesteld te staan voor het meerjarig onderhoud, maar ook om aan het eind van het contract aan te kunnen tonen dat het areaal nog in dezelfde conditie verkeerd. Op 1 juli 2020 start het meerjarig onderhoud conform planning. Einde van het huidige onderhoudscontract is 15 september 2021. De opdrachtgever heeft de optie om het contract 4 keer met 1 jaar te verlengen tot uiterlijk 15 september 2025. 

De inhoud van de werkzaamheden zijn uitgebreid en gevarieerd. We sommen het voor je op waar er onderhoud wordt uitgevoerd:

  • Langs de Brabantse en Middelburgse kanalen 
  • Zuid Willemsvaart 
  • Wilhelminakanaal
  • Máximakanaal
  • Noordervaart
  • Markkanaal
  • Amertak
  • Kanaal Wessem-Nederweert

In het totaal bevat het onderhoudscontract 241 objecten, waaronder 22 sluizen en 56 bruggen, 3 bedien gebouwen

De werkzaamheden bestaan uit het uitvoeren van inspecties, smeren van bewegende onderdelen, oplossingen van storingen, uitvoeren van noodzakelijke reparaties. En naast regulier onderhoud voeren we enkele renovaties uit aan het areaal. 

EEN TEAM MET EEN GOEDE ENERGIE: BETROKKEN EN GEMOTIVEERD

Er zijn veel medewerkers betrokken bij het project. Dat kan ook niet anders als je beseft hoeveel werkzaamheden er uitgevoerd worden. We sommen ze voor je op:

  • Arjon Luijten, Projectleider Onderhoud
  • Ruud van Wanrooij, Uitvoerder
  • Marco Otten, Ultimo Specialist
  • Stefanie van Haaren, Omgevingsmanager
  • Dick Plaisier, Adviseur integrale veiligheid
  • Raoul Rampersad, Technisch manager
  • Han Bouwmans, Maintenance Engineer W
  • Reindert Hoeksema, Maintenance Engineer E
  • Johan Roeleveld, Manager Projectbeheersing

Daarnaast zijn er diverse servicemonteurs betrokken bij de werkzaamheden, de vaste ploeg bestaat uit:

  • Huub Snelders
  • Jules Sabajo
  • Tim van den Eijnden
  • Ronald Jonkers
  • Jordy Mullenders
  • Rob Smulders
  • Milko Vente

De interne afdeling die zich verbinden aan deze opdracht zijn ‘Onderhoud & Project’ via Istimewa Elektro en de Fluor Infrastructure. 

Het gehele team bestaat uit ervaren, betrokken en gemotiveerde medewerkers. De reden dat de betrokkenheid uitzonderlijk hoog is, komt mede doordat het project na 4 jaar terug van weggeweest is. Het is een energiek team met een goede motivatie. Dit blijkt ook wel uit de grote uitdaging die er lag om de transitieperiode binnen 6 maanden af te ronden. Ondanks alle maatregelen die getroffen zijn als gevolg van de corona crisis lijkt het erop dat we de deadlines gewoon gaan halen, een enorme prestatie.

#mooiwerk #istimewaelektro #fluor #infra #water #elektro 

deel dit bericht

overige nieuws